Cronica Nazareth si Trooper in Hard Rock Cafe, 27.01.2012

Autor: Lenore, 29 Ianuarie 2012

Hard Rock Cafe Bucuresti a implinit 4 ani si cu aceasta ocazie, a fost organizat un concert cu o trupa de hard rock clasic, Nazareth. Asteptam cu interes concertul asta, mai ales ca Blaze Bayley isi anuntase si el prezenta la eveniment si imi doream foarte mult sa il vad pe scena (inaintea concertului deja anuntat de pe 23 martie 2012).

Concertul a fost foarte bine organizat, nu a fost coada la intrare, nu a fost aglomeratie la garderoba (decat la final, dar era de inteles) sau la bar. Publicul ce frecventeaza Hard Rock Cafe-ul este unul pestrit, sunt oameni care in general vin sa manance acolo mai degraba decat sa asculte muzica si de partea cealalta a baricadei, oamenii care vin special pentru muzica si iau cu asalt primele randuri.

La fel ca la concertul anterior Nazareth din Romania, trupa aleasa pentru deschidere a fost Trooper. Sa spun ca si-au indeplinit misiunea cu succes si au incalzit publicul pentru Nazareth ar fi prea putin, fiindca Trooper au cantat ca si cum ar fi fost in fata unui stadion intreg si nu putini au fost cei care au spus ca momentul cand Blaze Bayley s-a urcat pe scena alaturi de ei a fost momentul cel mai efervescent al serii. "Man On The Edge" si "Fear Of The Dark" nu sunt doar niste hit-uri in istoria Iron Maiden, sunt imnuri ale unor generatii intregi de rockeri si pe scena din Hard Rock Cafe au sunat foarte bine, Trooper demonstrand ca se pot ridica la inaltimea invitatului lor.

O data cu urcarea sa pe scena, Blaze Bayley a transmis o energie nu doar Trooperilor ci si publicului care a izbucnit ca un vulcan. "Amintiri" si "Vino Cu Mine" au incheiat concertul Trooper, un concert pe care mi l-as fi dorit mai lung pentru ca abia ne dezmeticisem din visul in acorduri Iron Maiden.

Daca primele 2 piese Nazareth am fost intr-o agitatie foarte mare sa imi fac loc in fata si sa apuc sa prind cateva cadre decente, dupa ce am iesit din primul rand am avut ocazia sa urmaresc cu atentie prestatia celor 4 scotieni. Stiam de la concertele anterioare din Hard Rock Cafe ca acustica salii nu este una dintre cele mai bune si acum, am simtit asta pe pielea mea (au fost scurte momente cand nu se auzea totul foarte bine).

Nazareth au avut o prezenta scenica placuta, fara sa fie insa foarte comunicativi cu publicul, s-au exprimat muzical si fanii din primele randuri i-au apreciat cu aplauze. Vocea si accentul simpatic al lui Dan McCafferty si tehnica de a canta la bass a lui Pete Agnew mi-au atras atentia si sunt cu siguranta cateva dintre motivele pentru care Nazareth sunt astazi pe lista trupelor de hard rock de renume mondial.

Nu stiu care a fost ingredientul care a lipsit la concertul de la Bucuresti, dar recunosc ca m-am plictisit la un moment dat pe la mijlocul show-ului, finalul venind totusi cu elemente noi si piese cunoscute ce au scos din amorteala publicul. Momentul cand Dan a venit cu cimpoiul a fost indelung aplaudat.

Din setlist, de-a lungul concertului am recunoscut: "Turn On Your Receiver", "When Jesus Comes To Save The World Again", "Dream On", "Whisky Drinkin' Woman", "Hair Of The Dog" si bineinteles, la bis a fost "Love Hurts".

In concluzie, am avut parte de o seara frumoasa in compania Nazareth si Trooper si bonus, am primit 2 piese cu Blaze Bayley ce mi-au dat de inteles ca pe 23 martie voi fi prezenta in The Silver Church pentru un concert intreg cu una dintre cele mai bune voci din Marea Britanie!