Cronica Steve Vai la Sala Palatului, 1 noiembrie 2012

Autor: Lenore, 2 Noiembrie 2012

1 noiembrie 2012, ora 19:00, in fata Salii Palatului intalnesc o multime de oameni ce asteaptau infrigurati concertul extraterestrului Steve Vai. Ploaia nu parea sa deranjeze pe nimeni, aveam asteptari mari si emotii la fel de mari. Unii l-au asteptat mai bine de 12 ani sa revina in Romania impreuna cu trupa lui, in cele 2 concerte anterioare de pe la noi a cantat insotit fie de o orchestra, fie singur (cu negativele pe CD). De data asta este cu trupa, sunt in turneul de promovare al ultimului album "The Story Of Light", un album ce mie mi s-a lipit bine de tot de suflet.

Intrarea se face repede, ne gasim imediat locurile in sala multumita celor care se ocupau cu plasarea spectatorilor. Ma bucur enorm ca avem parte de un concert cu sala plina, Steve Vai merita asta.

Fix la ora 20:00, pe scena isi face aparitia Beverly McClellan. Cantand piese blues, Beverly nu poate sa nu starneasca admiratia tuturor datorita vocii ei de aur. Incheie concertul cu o versiune foarte sensibila a piesei "Purple Rain", in aplauzele publicului. Finalista a concursului "The Voice" din SUA, Beverly a colaborat cu Steve pe doua dintre piesele de pe "The Story Of Light".

Dupa o scurta pauza, intr-o feerie de lumini colorate, Steve Vai impreuna cu Jeremy Colson (tobe), Philip Bynoe (bass), Dave Weiner (chitara) si Deborah Henson (harpa) si-au facut intrarea spectaculoasa pe scena si au dat drumul spectacolului magic.

Desi aveam o vedere de ansamblu a scenei din locul de unde am stat, trebuie sa va spun ca nu stiam in ce parte sa privesc mai intai: la Steve care canta cu tot corpul si toata fiinta sa, la Deborah care manuia harpa asa cum nu am mai vazut pe nimeni sa o faca sau pe Jeremy care lovea dracesc in tobe. Luminile au fost de un real ajutor, indicand si punand in valoare din cand in cand fiecare muzician. Evident ca Steve a fost piesa de rezistenta, chitaristul in jurul caruia a fost construit tot show-ul. Totusi, cei care filmau pentru a proiecta pe ecranele laterale spectacolul erau oarecum nesincronizati, proiectand detalii mai putin semnificative din cand in cand.

Ce a facut Steve Vai pe scena este imposibil de povestit in cuvinte. Realitatea concertului bate orice descriere, orice incercare de a povesti paleste inca din stadiul incipient. Ne-am uitat vrajiti la Steve si ai lui si publicul i-a privit intr-o stare de uimire minute in sir. "Tender Surrender" a adus prima izbucnire a celor aflati in fata magnificului spectacol.

Fiecare muzician a avut partea lui solo, momentul lui de glorie in care a stralucit. Luminile au fost absolute halucinante, completand perfect muzica si jocul scenic. Steve a fost deschis, glumet si foarte comunicativ. A multumit in limba romana, a avut cuvintele potrivite, la momentele potrivite. Tobosarul Jeremy a venit pe scena cu tobele mobile, un element pe care il vazusem pe filmari din turnee anterioare dar nu ma asteptam sa-l vad live pe scena de la Bucuresti.

Steve a schimbat mai multe tinute, culminand cu un costum luminat din cap pana in picioare, o adevarata nebunie vizuala. Trebuie sa fii cel putin perfectionist ca sa gandesti in asa detaliu un show de mai bine de 2 ore si jumatate.

Setlistul a cuprins multe piese de pe ultimul album al lui Steve si a fost o adevarata incantare pentru mine. In plus, ne-a cantat o parte din cele mai bune piese ale sale, am avut parte si de un moment acustic, a fost un show complet asa cum rar vedem in Romania. Desi l-am mai vazut pe Steve in concert, comparatia cu concertele anterioare nu-si are rostul. A fost altceva, a fost momentul cand muzica s-a imbinat complet cu vizualul.

Am avut parte si de un moment in care 3 pusti au urcat pe scena pentru a "compune" o piesa alaturi de Steve si trupa acestuia. Finalul ne-a adus un emotionant "For The Love Of God" si o multime de oameni ce au facut coada in fata scenei pentru a primi o pana de chitara amintire de la zeul Steve. Desi intentia de a pleca acasa cu o amintire nu este de condamnat, de departe, pareau doar o multime de cersetori intinsi spre scena.

La final, Steve ne-a multimit din nou, ne-a spus ca a fost un privilegiu sa cante pentru noi si ne-a promis ca se va intoarce. N-au fost doar cuvinte, a fost un discurs din suflet si s-a simtit chestia asta.

Felicitari Emagic pentru organizarea de exceptie, multumiri publicului numeros ce a ales sa petreaca o seara speciala alaturi de Steve Vai!