Cronica de concert Asking Alexandria la Arenele Romane, 12 Martie 2017

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 13 Martie 2017

Concertele de metalcore/deathcore (core în general) sunt destul de rare în România. Nu știu dacă e din cauză că nu sunt atât de mulți fani sau dintr-o lipsă de interes a organizatorilor cărora le place să meargă la sigur cu trupa arhicunoscute și care strâng la prima strigare destui oameni pentru un concert decent. Prima variantă se exclude, fiindcă fanii nu lipsesc, iar a doua e doar parțial adevărată. Exceptând Parkway Drive, care a venit mai multe ori, Bring Me The Horizon (care nu mai e o trupă de metalcore) și alții câțiva, Asking Alexandria este printre puținele trupe cunoscute din acest gen care au trecut și pe la noi. Și partea și mai bună e că aseară, la Arenele Romane, odată cu ea au mai venit și The Word Alive și Silent Screams. Concertul a strâns un număr mare de fani, în special foarte mulți puști pe care nu îi văd la alte concerte, semn că într-adevăr există o scenă și pentru un alt tip de public, foarte puțin exploatată.

Seara a început cu Silent Screams, o trupă de metalcore din UK, formată în 2017, cu două albume la activ și mai multe schimbări de componență. Nu i-am ascultat foarte mult, dar mi se pare că noul vocal, Joel Heywood, se potrivește foarte bine și aduce un plus de energie și prospețime trupei. Băieții cântă un metalcore simplu, clasic, fără multe artificii, numai bun de trezit în tine dorința de a te manifesta și de a sări laolaltă cu ceilalți. Din păcate, mulți au venit mai târziu și băieții au cântat pentru o sală pe jumătate goală.

Setlist Silent Screams

1. Everything Overcome
  2. Desperation
  3. Eighty Six
  4. 'Til There's Nothing Left
  5. The Way We Were
  6. LOVE//LESS

The Word Alive e o trupă americană, din Phoenix, Arizona, formată în 2008 și care a strâns în câțiva ani o mulțime de fani încă de la primul EP, Empire, care a avut un mare succes. Curând, au început să cânte pe la cele mai bune și mai mari festivaluri din lume, au continuat să scoată albume și și-au îmbunătățit soundul. Părțile melodice se îmbină excelent cu cele agresive, vocalul, Tyler "Telle" Smith, are o voce versatilă și solourile de chitară, urmate de breakdonw-uri, la care se adaugă și inserțiile electronice creează un melanj excelent. Aseară au cântat piese de pe toate albumele, inclusiv o piesă recentă, lansată cu doar trei zile în urmă. Între timp s-au strâns mai mulți fani și s-a lăsat și cu câteva circle pitts. Au avut un concert foarte dinamic și au comunicat excelent cu publicul.

Setlist The Word Alive

1. Dragon Spell
  2. 2012
  3. Made This Way
  4. Misery
  5. Entirety
  6. Life Cycles
  7. Overdose
  8. Trapped

Trupa serii a fost totuși Asking Alexandria, cu Danny Worsnop proaspăt întors în trupă, după o absență de doi ani, timp în care trupa a scos un album, The Black, împreună cu Denis Stoff. Cât a fost plecat din Asking Alexandrai, Danny Worsnop a înființat o nouă trupă, de data aceasta de hard rock, We Are Harlot. Influența acestei trupe asupra vocii acestuia este evidentă și am putut vedea și aseară că Danny preferă mai degrabă vocea clean decât growlul, însă și acesta este mult îmbunătățit. Felul în care trece de la un stil de a cânta la altul dă mult farmec trupei și live este antrenant. Probabil că se plictisește să cânte „ca pe CD” și îi place să se joace.

La fel de mult le place și celorlalți membrii ai trupei, care s-au distrat aseară cântând pentru câteva minute și un cover după Pantera, Walk, urmat de Baby al lui Justin Bieber. Danny a intrat în joc, a cântat cu ei și nu s-a abținut nici de la câteva comentarii amuzante și răutăcioase. Îmi plac mult artiștii care știu să facă spectacol și între piese, care nu doar cântă, ci și comunică cu publicul și pot spune că Danny și Ben Bruce ar putea face un cuplu de comedianți foarte bun dacă decid să se lase de cântat. Asking Alexandria nu mai sunt demult doar o trupă de metalcore, au depășit perioada „Oh My God” și au evoluat într-o trupă mai apropiată de post-hardcore care îmbină cu succes influențe heavy metal și electro. Live sună excelent, dar au cântat mai puțin decât m-aș fi așteptat.

Per total, concertul, organizat de Metalhead, de aseară a fost unul reușit, cu toate că uneori au mai fost mici probleme de sunet. Toate cele trei trupe s-au aflat pentru prima dată în România și sper să nu fie ultima oară.

Setlist Asking Alexandria

1. Welcome
  2. Dear Insanity