Cronica de concert Slash la Bucuresti, 5 februarie 2013

Autor: Liviu, 10 Februarie 2013

Dupa ce Guns N'Roses ne-au vizitat tara de 2 ori, a venit si randul lui Slash sa ne faca in sfarsit o vizita. Pe 5 februarie 2013, celebrul chitarist s-a aflat la Bucuresti fiind insotit de Myles Kennedy si trupa "The Conspirators".

Slash la Bucuresti, 5 februarie 2013Concertul a fost deschis de formatia romaneasca Byron, o alegere oarecum neinspirata daca te gandesti la stilul in care canta Byron in comparate cu capul de afis. Cu toate acestea, spre surprinderea mea si probabil a mai multor persoane prezente la concert, showul lor a fost foarte bine inchegat, cu piese alese perfect pentru un astfel de eveniment. Cu aceasta ocazie si-au anuntat si lansarea noului album, invitand spectatorii din sala sa ii onoreze cu prezenta si la acest eveniment. Prestatia lor pe scena fost una foarte buna, pana la final reusind sa dezmorteasca publicul din Sala Palatului, in ciuda a mici probleme cu sunetul. Pana la urma, dupa cum se stie, niciodata formatia din deschidere nu o sa beneficieze de un sunet similar cu cel al headlinerului.

Showul Byron fiind terminat, s-au aprins luminile in sala si am reusit sa vad cata lume a venit la spectacol... Sala Palatului era plina si se simtea o stare de nerabdare incredibila. Toti aveau cel putin un ochi atintit spre scena asteptand intrarea capului de afis. La ora 20:30 fix, luminile s-au stins si pe scena au aparut cei 5: Myles Kennedy, Todd Kerns, Brent Fitz, Frank Sidoris si desigur, carismaticul Slash. In acel moment toata Sala Palatului s-a ridicat in picioare si foarte multe persoane s-au indreptat direct spre scena, foare multi ajungand chiar foarte aproape de aceasta (adevarul este ca la asa un concert nu prea se preteaza sa stai pe scaun). Primele 3-4 piese au fost cantate la foc automat, fara pauze, fara nimic, fiind o demonstratie de forta din partea tuturor celor de pe scena.

Publicul s-a bucurat enorm de energia emanata de pe scena, dar exploziile de urale apareau doar in momentele in care se ajungea la solo-urile lui Slash. In acele momente totul se schimba si sala devenea un vulcan. S-a simtit oarecum ca o mare parte din public nu era neaparat familiarizata cu albumele solo ale chitaristului.

Slash este fara indoiala un chitarist despre care s-a scris mult de-a lungul timpului, toata lumea stie despre cine este vorba si ce stie sa faca. In momentul in care te duci la un astfel de spectacol stii exact la ce sa te astepti, cel putin asta era in capul meu inainte de acest concert. Cu toate astea, am fost uimit sa descopar live, motivul pentru care Slash este unul dintre cei mai buni chitaristi de pe planeta. In ultimii ani pe la noi prin tara au trecut foare multe formatii mari si foarte mari care aveau in componenta niste nume legendare, in special cand vine vorba de chitaristi. Cu toate acestea, nu am vazut pana acum un chitarist precum Slash cu asa o tehnica absolut impecabila si cu o astfel de viteza... am fost cu adevarat fascinat de usurinta cu care acesta legenda a rock-ului mondial putea sa cante. Pur si simplu, urechile mele erau bombardate cu atat de multe note incat am realizat diferenta dintre Slash si orice alt chitarist: viteza si inspiratia cu care poate canta orice. Stilul lui este unul aparte pe care multi chitaristi incearca sa il copieze sub o forma sau alta, dar simpla viteza si acuratete de care da dovada acet om, este ceva inegalabil de orice alt chitarist in acest moment. Performanta lui Slash pe scena bucuresteana a fost una de nota 10+, in special la piesa "Rocket Queen" care in esenta este un solo interminabil al acestui geniu.

Legat de Myles Kennedy, inca din start trebuie sa zic ca timbrul lui (ca si al lui Axl Rose dealtfel) nu imi transmite atat de multe sentimente. Este genul de personaj care iti place enorm sau nu-ti place deloc si desi mi se sopteste in casca de catre partea feminina a celor de la site ca este un vocalist mai mult decat excelent, pe mine nu m-a impresionat. Apreciez totusi prestatia lui pe scena ca fiind una foarte buna, la cateva piese fiind prezent pe scena si cu chitara si incercand sa ne incante si in acest fel, cu toate ca atunci cand esti pe aceeasi scena cu Slash este greu sa poti sa te impui ca si chitarist.

Surpriza mea de pe scena a fost bassistul Todd Kerns care tot showul a cantat de parca era ultimul lui spectacol pe acest pamant si a dat dovada de o energie incredibla, interactionand cu publicul si cantand fara greseala. Iar daca prestatia lui de-a lungul spectacolului poate nu a incantat tot publicul, sunt sigur ca in momentul in care la bis a pus stapanire pe microfon cantand "Welcome to the Jungle" a socat pe toata lumea prin simpla asemanare a vocii cu cea a lui Axl, momentul respectiv fiind din punctul meu de vedere "cireasa de pe tort" a acestui concert.

Ca la orice concert, din nefericre, a venit si finalul... piesa "Paradise City" a fost soundtrackul despartirii lui Slash de Romania. Cu toate acestea, mesajul final a lasat sa se inteleaga ca urmeaza o revedere intr-un viitor poate mai apropiat decat ne imaginam. Cu siguranta toti cei prezenti la Sala Palatului deja viseaza la acea revedere cu Slash si cine poate sa ii invinovateasca..?

Multumim Phoenix Entertainment pentru primul mare concert al anului 2013, o experienta unica!