Metalhead Awards ziua 2: Between Colors, Bucovina, Sirenia, Delain, Arenele Romane, 28 ianuarie, 2017

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 29 Ianuarie 2017

A zece ediție Metalhead Awards a avut loc vineri și sâmbătă, la Arenele Romane. Dacă vineri, (1) Metalhead_Awards_ziua_2_Betwe_pfnvcrrWUL.jpg27 ianuarie a avut loc ediția dedicată muzicii rock alternative, aseară, 28 ianuarie, a fost rândul metalelor. Cortul încălzit de la Arenele Romane a strâns sub el mai mult de 1000 de oameni, după o estimare aproximativă, și mulți dintre ei, foarte tineri, păreau că sunt la primul lor concert, lucru foarte bun, semn că muzica metal continuă să atragă și să creeze legături.

Lista premiilor este lungă, o găsiți aici, însă trebuie să fac două mențiuni deosebite. În primul rând, colegului nostru, Titus Constantinescu, i-a fost înmânat premiul Best Underground Ambasador, pentru o activitatea de 20 de ani în susținerea și promovarea muzicii metal. Este un premiu binemeritat și un semn că munca lui nu a trecut neobservată. A doua mențiune specială este premiul Best Romanian Live Club: Aby Stage Bar Râmnicu Vâlcea. Pentru un oraș mic, în care muzica metal nu este aproape deloc apreciată, un astfel de club este mărturia vie că se poate.

Prima trupă a serii a fost Between Colors, câștigătoarea premiului Best Romanian Metal Newcomer, al căror album de debut, M.A.D., m-a impresionat în mod plăcut. Consider că premiul este meritat pe deplin, iar showul lor de aseară a demonstrat că sunt o trupă talentată, plină de energie și melodiile lor prind la public și acesta este un lucru important.

Despre Bucovina, trupa câștigătoare, pentru a doua ediție consecutivă, a premiului Best Romanian Metal Band, dar și a altor două premii: Best Romanian Rock Ambasador și Best Metal (r)Evolution: pentru videoclipul - Așteaptă-mă dincolo de moarte (în memoria lui Adrian Rugina), nu prea mai e nimic de spus. E o trupă matură, cu mulți ani de experiență în spate, al căror sound este deja foarte bine definit, mărturie stau ultimul lor album și prestațiile live foarte profesioniste, din care nu lipsește doza necesară de emoție. Showul lor de aseară este încă o dovadă că băieții își merită premiile și recunoașterea, fiindcă totul a sunat foarte bine și concertul a fost reușit de la un capăt la altul. Au cântat, printre altele: Straja, Duh, Mestecăniș, Cărări în suflet, Zi după zi, noapte de noapte, Sunt munți și păduri, dar și Așteaptă-mă dincolo de moarte, unul dintre momentele emoționante ale serii.

Au urmat invitații speciali ai serii, trupele Sirenia și Delain, pentru care sunt sigur că au venit mai mult de jumătate dintre oamenii de aseară. Două trupe din același registru muzical, metal simfonic/metal gotic, care, deși nu mai sunt „la modă”, au încă un mare succes, pentru că piesele ambelor formații sunt catchy, energice și cu priză la public.

Sirenia, trupă originară din Norvegia, înființată în 2001, de către Morten Veland, fostul chitarist al altei trupe cunoscute, Tristania, își promovează cel mai nou album, Dim Days of Dolor, care este primul album pentru Emmanuelle Zoldan, noua voce a trupei, după plecarea lui Ailyn Giménez. Aseară, trupa s-a axat mai ales pe melodii de acest album, dar a cântat și piesele de rezistență care au făcut-o cunoscută. Emmanuelle Zoldan are o voce foarte puternică live și prestația trupei a fost una bună.

Trupa Delain am mai văzut-o live în vara anului trecut, tot la un festival organizat de Metalhead și a fost o surpriză plăcută atunci. Sunt o trupă originară din Olanda, cu mulți fani dedicați în întreaga lume și se pare, și în România. Succesul pe care l-au avut astă vară probabil i-a determinat pe cei de la Metalhead să îi readucă pe scena festivalului, de data aceasta ca headlineri. Nici aseară nu au dezamăgit, din contră, au avut un show bun, poate ceva mai puțin dinamic ținând cont că de data aceasta showul nu a mai fost în aer liber, dar nu cred că vreun fan a plecat dezamăgit.

Această a zecea ediție, jubiliară, a Metalhead Awards s-a desfășurat în cele mai bune condiții, fără erori sau probleme. Felicitări tuturor câștigătorilor și keep the metal spirit alive!