Sanctuar - Daos, Timisoara - 8 martie 2014

Autor: Andrei Vajna II, 9 Martie 2014

Trupa locală Sanctuar intră în al zecelea an de activitate (oficial cel puțin, pentru că eu îi știu încă de prin anul 2000) și a oferit un eveniment inedit publicului de acasă din Timișoara: un concert jumătate acustic, jumătate electric.

E chiar o provocare să transformi niște piese metal, care nu sunt neapărat balade, în piese cântate la chitara acustică, dar băieții s-au descurcat excelent. Chiar prima piesă, Arvena - una din preferatele publicului - este o melodie în stilul Iron Maiden, cu intro lent și apoi cu riff-uri power și solouri în exces. Era clar că în manieră acustică avea să sune total altfel. Și a sunat foarte bine, oferind fanilor să descopere noi laturi ale pieselor, cât și ale muzicienilor.

Această primă parte a cuprins doar compoziții de pe primul lor album - Ființe Alese, dar și două cover-uri: Heaven al celor de la Gotthard și Diamonds and Rust de la Judas Priest.

După o scurtă pauză în care au schimbat instrumentele, Sanctuar a revenit în forță, direct cu piesa Suflete Haine cu al său refren "Metal, pe veci Heavy Metal!" Ce a continuat a fost un heavy metal de nota 10, cu clișeele specifice, multe riff-uri, solo-uri, țipete ca la carte, ajutate de o sonorizare foarte bună, dar și de talentul celor de pe scenă.

Claudiu, vocalul, a fost la înălțime, iar tobarul Robert Risteiu după ce în prima parte a bătut la niște tobe tip bongos, s-a dezlănțuit în spatele tobelor standard. Chitaristul Levy mi-a plăcut foarte mult și mi se pare că a venit cu niște solo-uri noi sau cel puțin m-au impresionat pe mine de data aceasta. Aștept cu nerăbdare albumul pe care l-au anunțat să apară probabil în toamna aceasta.

În această a doua parte au cântat piese de pe al doilea album, 30 de vieți, plus un medley cu fragmente din diverse piese celebre, printre care Whiskey in the jar, Living on a prayer, Warriors of the World United, Breaking the Law, Holy Diver, Fear of the Dark. Iar la bis s-a cântat împreună cu publicul Aproape de voi și Arvena, dar de data aceasta în varianta electrică.

Publicul, deși n-a fost numeros, a fost foarte călduros și energic, apropiat trupei, cunoscând majoritatea versurilor. Am fost surprins de numărul mare de tineri de vârsta liceului, semn că heavy metal-ul nu va muri prea curând. Chiar înainte de ultima piesă, intitulată Heavy Metal, m-au uns pe suflet când i-am auzit strigând în cor: "They can't stop us, let'em try, for Heavy Metal we will die!"