Cronică de album: SnakeyeS - Evil must die

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 11 Aprilie 2020

Este dificil în ziua de azi să mai scoți albume de heavy metal clasic fără să lași impresia că nu faci decât să repeți(1)cronica-de-album-snakeyes-evil-must-die_dcba8e.jpg trecutul. Dar așa cum există un revival al rockului ocult din anii `70, prin trupe precum Spell sau Burning Witches, așa există și o revenire în forță a heavy metalului clasic. Am putea să se gândim la o trupă precum Bloodbound, care cântă într-un stil care ar putea fi considerat învechit. SnakeyeS este o altă trupă tânără care ne arată cum se poate cânta heavy metal clasic, în stilul Judas Priest sau Accept în 2020. Trupa s-a format în anul 2013 și are la activ 3 albume și câteva ep-uri, care s-au bucurat de un relativ succes. Componența trupei este un spaniolo-română: José Pineda, Justi Bala și Carlos Delgado fiind spanioli, iar Cosmin Aioniţă, după cum bănuiți, român.

Albumul lor cel mai recent, Evil must die, apărut anul acesta, este o demonstrație de virtuozitate, cu piese catchy, bine ritmate, cu riffuri puternice și o linie melodică destul de complexă. Cele 10 piese sunt extrem de bine scrise, melodice și heavy în același timp, cu solo-uri care dovedesc versatilitate și talent. Albumul începe ca un tunet cu melodia War Machine, care dă și tonul întregului album. Chitara intră frumos peste vocea care cântă: "We shall fight till the end…", în timp ce tobele imită ipoteticele gloanțe care ucid răul din lume. Albumul continuă în forță cu The Evil Dead, un adevărat monstru de piesă, care îmi aduce aminte de cele mai bune piese metal clasice.

Nu se vor schimba prea multe până la final, vom avea parte de un heavy metal direct, fără floricele și artificii inutile. Următoarele piese sunt pe aceeași linie clasică, dar solo-urile și riff-urile se diversifică și devin din ce în ce mai bune. New World Order începe cu un riff care aduce mai degrabă a thrash metal, dar chitara melodică ce intră mai apoi șterge această impresie. "Lose control" e cea mai catchy melodie de pe album, cu un cor care îți rămâne în minte după doar o ascultare. Un plus al albumului este faptul că tobele se aud excelent și creează un ritm numai bun de headbang.

Ascultând piese precum Dead Don't Ride sau I am Evil, nu pot să nu mă gândesc la cât de bine ar putea suna live. The Clown and The God și Death Stranded sunt și cele mai heavy piese de pe album, cu o energie debordantă, cu riff-uri grele și câte un solo care pică la fix. Sign of Our Times și All Gods are Dead mi s-au părut cele mai melodice de pe album, cea din urmă fiind și cea mai lungă și sună absolut minunat, având și ceva dintr-o baladă.

Versurile vorbesc despre politică, religie, noua ordine mondială, război, control asupra populației, frică, tristețe, adică în general temele clasice ale genului, dar aduse în contemporaneitate. Vocea lui Cosmin Aioniţă, pe care îl știm și din trupa 9.7 Richter este puternică și melodioasă și mi-a adus puțin aminte pe alocuri de cea a lui Chris Boltendahl de la Grave Digger. Pot spune că noul lor album, chiar dacă este puțin repetitiv pe alocuri, este unul bine compus și produs și este unul de reascultat.

Tracklist:
1. War Machine
2. The Evil Dead