Cronică de concert Cannibal Corpse la Quantic Open Air

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 15 Iunie 2019

În seara zilei de 13 Iunie 2019 death metalul în forma lui brută, brutală și bolnăvicios de atractivă s-a pogorât peste București. Trupa Cannibal Corpse, cunoscută pentru faptul că până și Jim Carrey o ascultă, a sosit la noi în țară pentru un concert care s-a dovedit a fi exact cum mi-l imaginam: agresiv și feroce. Trupa a mai susținut un concert și în Cluj, iar mulți dintre cei care i-au văzut pe băieți acolo au venit până la București să-i mai vadă o dată. Ba chiar am cunoscut și un englez care trăiește de doi ani în România și care a venit cu un coleg de muncă să-i vadă pe celebrii americani. Chiar și doi membri ai trupei Paraziții, Cheloo și Ombladon, au putut fi văzuți în public, semn că trupa atrage toate categoriile de oameni, lucru destul de interesant pentru o trupă de death metal old school.

Însă ce a fost șocant în anii 1990 acum e destul de normal în zona metal și cei de la Cannibal Corpse trezesc o anumită nostalgie metaliștilor bătrâni, care practic au crescut cu ei. Totuși, încă atrag și tineri. Am văzut mulți puști veniți direct de la teze la concert. Am văzut și profesori care poate au trecut doi-trei amărâți cu câteva ore înainte și acum beau o bere și dau din cap. Apropo de bere, din păcate spațiul din Quantic a fost destul de mic și s-a mers și pe jetoane. Partea proastă e că s-a stat la două cozi, partea bună e că lumea s-a mișcat repede și nu cred că a rămas gâtlej de rocker neudat, lucru benefic pentru buna desfășurare a evenimentului.

În deschidere a cântat trupa Eufobia din Sofia, de la vecinii și prietenii bulgari, însă din păcate am întâmpinat o scurtă problemă la intrare, care s-a rezolvat cu bine, și am pierdut cea mai mare parte a showului. Totuși, ce am putut să aud de afară mi-a plăcut, la fel și ce am ascultat acasă, așa că îmi pot doar imagina că băieții au avut un concert bun și care a pregătit oamenii pentru ce a urmat.

În mod ciudat, nu a mai fost nicio altă trupă în deschidere, așa că în jurul orei 20:30, Cannibal Corpse a urcat pe scenă, George "Corpsegrinder" Fisher și-a dat părul pe față și a început distracția. I-am ascultat de multe ori acasă, însă nu poți avea parte de experiența completă decât live. De foarte mulți ani, oamenii ăștia sunt un etalon în zona metal, au lansat albume care au definit genul (Butchered at Birth din 1991 sau Tomb of the Mutilated din anul următor nu pot fi trecute cu vederea de nimeni din zona metal), au ajutat la crearea unei imagini, prin coperțile albumelor și prin videoclipurile șocante. De ani de zile cântă pe cele mai mari scene din lume și în continuare transmit o energie extraordinară. E adevărat, nu se adresează tuturor, dar foarte mulți oameni diferiți îi ascultă. Trupa a lansat cel mai nou album, Red Before Black, acum doi ani și îl promovează în continuare. Am putut însă asculta piese de pe majoritatea albumelor, printre care și nemuritoarele șlagăre "I cum blood" sau "Hammer Smashed Face". Showul a fost unul extrem de intens, cu scurte pauze în care Fisher a monologat cu publicul, iar oamenii nu au ezitat să se dedea la un pogo și la niște moshpit.

Cred că orice om ar trebui dus măcar o dată la un concert death metal, iar Cannibal Corpse ar fi o alegere inspirată.

(1)Cronic_de_concert_Cannibal_C_PmiTJ6tpyB.jpgSetlist Cannibal Corpse:

1. Code of the Slashers