Cronică de concert Dark Tranquillity, Miracle Flair și 5 Rand, Quantic Club, 19 aprilie 2018

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 20 Aprilie 2018

(1)Cronic_de_concert_Dark_Tranq_a5PiHr9ef.jpgAseară a avut loc unul dintre cele mai așteptate concerte ale primei jumătăți de an, Dark Tranquillity la București, în club Quantic. Suedezii, pioneri ai death metalului melodic, sau mai precis ai scenei din Gothenburg, alături de In Flames și At The Gates, au pornit în turneul de promovare al celui mai nou album, Atoma, lansat anul trecut. În ultima vreme, trupa a suferit câteva modificări de componență, dar sound-ul lor a rămas destul de stabil, poate pe ultimul album fiind mai melodici, existând și mai multe pasaje vocale clean. În deschidere au cântat formațiile 5Rand și Miracle Flair și, foarte important, nu a existat delimitarea Golden Circle - Normal Circle, un lucru foarte bun.

Seara a început cu formația italiana 5 Rand, înființată în 2017 și cu un album la activ. Cântă o combinație de industrial/thrash metal, cu voce feminină forte puternică și harsh. Din păcate publicul nu fost atât de numeros când au urcat ei pe scenă, dar au fost îndeajuns de mulți oameni care să facă atmosferă. Au avut un show bun, nimic ieșit din comun.

Au urmat suedezii de la Miracle Flair, o formație de melodic metal/gothic metal, tot cu voce feminină, dar de data acesta una caldă, clean. Cântă un gen de metal melodios și destul de liniar, dar cu refrene care îți rămân cumva în minte. Pe primele câteva piese trupa a părut puțin nesigură, de abia înspre final pare că membrii s-au obișnuit cu publicul și și-au dat drumul la mișcări și la show. Ultima piesă a fost și cea mai impresionantă atât ca instrumental, dar și ca atmosferă și execuție scenică.

Cei de la Dark Tranquillity au revenit după ceva ani în România, cu un nou album, o nouă componență, dar cu același death metal melodic care a făcut celebră trupa. Spre marea bucurie a fanilor au hotărât ca în acest turneu să cânte piese de pe albume mai vechi pe care nu le-au mai inclus de mult în setlist-uri. Fanii au putut auzi de exemplu o piesă precum Inside the particle storm, de pe albumul Fiction, din 2007 sau The Wonders at Your Feet, de pe albumul Haven, 2000. Totuși, nimic de pe The Gallery, 1995, unul din albumele clasice ale trupei. Am auzit voci care cereau piese de pe album, dar probabil nu mai cântă de ceva vreme piese de pe acest album.

Cel mai mare accent l-au pus pe Atoma, cel mai nou album, lucru de înțeles, ținând cont că pe el îl promovează, dar este de apreciat că au avut un setlist diversificat. Prestația scenică a fost remarcabilă, un show complet, emoționant, energic, exact așa cum mi-am imaginat că o să fie. O trupă cu adevărat profesionistă și care după mulți ani de activitate încă mai compune piese bune și face showuri pe care să le povestești prietenilor.

Setlist Dark tranquillity:
  1. Encircled
  2. Monochromatic Stains