Cronica Desant si R.U.S.T. in Colectiv, 6 martie 2014

Autor: Lenore, 9 Martie 2014

Joi, 6 martie 2014, ne-am strans in Colectiv pentru a vedea la treaba o trupa ce ajunge mult prea rar in Bucuresti. Desant, trupa in care activeaza Alin Achim (ex-Cargo), Mihai Dobrescu, Tibi Saulescu si Alex Anka, ne-a dat o doza zdravana de rock'n'roll, cu accent de Timisoara. Desi in componenta trupei figureaza si un clapar, pe scena din Colectiv acesta a lipsit.

Inaintea Desant-ilor, scena a fost ocupata insa de cei (ramasi doar patru), R.U.S.T.. Ii stiam de multa vreme dupa nume, insa a fost prima data cand i-am vazut pe scena (desi trupa asta are ani buni in spate, mai exact, vreo 10). R.U.S.T. canta un heavy-metal old-school cu influente Iron Maiden, Manowar, Judas Priest si suna foarte bine. Au cantat si un cover la piesa "Holy Diver" (Dio). A fost un inceput bun pentru un concert mult asteptat.

Mie una mi-era foarte dor sa vad Desant-ul din nou pe scena. A trecut mai bine de un an de la ultima intalnire cu ei (si publicul bucurestean) si abia asteptam sa re-ascult in concert piesele de pe albumul "Joc De Noroc".

In tot acest timp, Desant s-au transformat intr-o trupa stapana pe ea, o trupa matura ce se simte bine pe scena si reuseste sa transmita multe sentimente pozitive. In Colectiv, Desant-ii nu doar au sunat foarte bine, insa au comunicat excelent cu publicul, au interactionat intre ei perfect, s-au coordonat pentru a oferi celor din fata scenei o experienta de concert unica.

Sectia ritmica, Mihai - Alin merge ceas, Tibi pare sa fi facut un pas in fata si se exteriorizeaza mult mai mult ca in trecut, iar Alex isi pune in evidenta talentele vocale si stie cum sa isi atraga publicul de partea lui. Plusul pentru expresivitate si prezenta scenica de mare clasa merge la Mihai, ce desi se "ascunde" in spatele lui Rusty (mascota trupei), reuseste sa se faca foarte vizibil in fata publicului.

Ne-au cantat tot albumul "Joc De Noroc", chiar in ordinea in care piesele apar pe album. Am avut parte si de o surpriza, mai exact niste invitati speciali alaturi de care Desant au cantat coveruri. Astfel, la piesa "Rebel Yell" (Billy Idol), baietii l-au avut invitat pe Balaurul (Trooper), iar la piesa "Here I Go Again" (Whitesnake) pe scena a urcat si Coiotu. Desi nu repetasera inainte, piesele au iesit excelent si au reusit sa anime si mai tare publicul prezent la concert.

Mi-este greu sa aleg piesele care au sunat mai bine, insa preferatele mele au fost "Doar o Amintire", "Zori de Zi", "Mereu Nedespartiti" si "Noua Vieti". A fost o seara superba, ce nu o mai voiam terminata.

Sper sa avem ocazia sa ii revedem cat mai repede pe cei de la Desant in concert in Bucuresti. Oricum, daca ei nu reusesc sa se re-intoarca in viitorul apropiat, promitem sa mergem noi spre vestul tarii, la ei acasa.

Pana data viitoare, hai cu rocku'!

Anca