Cronica Presa de Rock Bun, 30 noiembrie 2013

Autor: Lenore, 5 Decembrie 2013

1-Cronica_Presa_de_Rock_Bun_30__z7O68uOmWC.pngSfarsitul lui noiembrie a adus un nou festival in atentia iubitorilor de rock din Bucuresti. Presa de Rock Bun a strans sute de amatori de muzica buna la House Of Parties, o sala incapatoare din incinta Casei Presei Libere. Nu am ajuns in prima seara, insa in ziua de 30 noiembrie am avut ocazia sa vad la treaba multe trupe bune. Nu o sa insist foarte mult pe trupele din deschidere, s-a vazut ca cei mai multi oameni din public au fost prezenti in sala pentru capul de afis.

Seara a fost deschisa de trupa Pseudonoise. Ii mai vazusem in concert acum mai multi ani, intr-o formula diferita. Atunci cantasera mai mult coveruri, se vede ca trupa a evoluat in timp si si-a creat propriul stil. I-as revedea cu placere asa ca va recomand sa ii cautati si voi.

Am vazut apoi la treaba trupa Astero, o trupa interesanta. Si ei au o istorie lunga in spate, fiind acum in formula: Florin la voce, Claudiu la tobe, Alex la bas si Vlad la chitara. Cu un nou album numit "Circles", Astero isi croieste un drum sigur pe scene cat mai mari.

A urmat trupa Mere din Timisoara. Nu cred ca erau multi in sala cei care stiau la ce sa se astepte. Ei au fost revelatia serii pentru mine, cu soundul lor progresiv m-au bagat direct in transa. Vreau sa-i mai vad, vreau sa stiu mai multe despre ei dar din pacate, se gasesc destul de putine informatii (ascultati aici albumul lor).

Urmatorii care au urcat pe scena au fost Sarmalele Reci, o trupa cu multi ani in spate. Desi aveam asteptari  mari de la ei, muzica lor nu m-a convins, mai mult, chiar as putea spune ca m-au plictisit.

Sala plina a salutat prezenta pe scena a moldovenilor de la Alternosfera.  Aproape toti cei din sala venisera sa (re)vada la treaba aceasta trupa fenomen, trupa ce poate avea 2 concerte in Bucuresti la o distanta de nici 2 saptamani si totusi, sa stranga cu usurinta spre 1.000 de oameni. Ei bine, ce nu prea poate nici o trupa romaneasca de rock, Alternosfera face si le reuseste al naibii de bine.

Nu-i nevoie sa vina pe scena cu artificii, cu un spectacol prea complex, e suficient sa fie ei 5 acolo si niste curent electric pentru instrumente. De-aici incepe magia si restul e poveste. Orice canta pe scena devine instantaneu hit, orice vers devine imn, orice traire ai, ca public la concertele lor, o vrei din nou. Alternosfera-i un drog. Cine vrea sa-si ia doza este asteptat in Bucuresti pe 13 decembrie 2013 in Colectiv pentru o noua petrecere cu Alternosfera. Implinesc 15 ani si promit un concert aniversar pe cinste. La fel ca si la Presa de Rock Bun probabil nu vor sari din setlist piese precum "Flori De Mai", "Orasul 511", "Arunca-mi", "Femeia Nordica" sau "Wamintirile".

Sper ca festivalul Presa de Rock Bun sa aiba continuitate si sa isi pastreze conceptul de festival exclusiv dedicat trupelor romanesti. Pana data viitoare, hai cu rocku'!