Cronica Red Hot Chili Peppers, Bucuresti, Arena Nationala 31.08.2012

Autor: Liviu, 6 Septembrie 2012

Au ajuns si pe la noi, dupa ce in urma cu 5 ani baietii de la Red Hot Chili Peppers au anuntat ca or sa se desparta pentru a isi urma fiecare alte proiecte individuale. Am crezut ca nu sa mai am sansa sa ii mai vad live si totusi, aproape printr-o minune, nu numai ca aceasta formatie s-a reunit dar a reusit sa ajunga si in Romania.

Nu imi puteam imagina un alt loc mai bun decat Arena Nationala pentru acest concert si nu imi puteam imagina un concert mai bun pentru a inaugura primul eveniment care nu are legatura cu fotbalul pe acest stadion. Combinatia a fost pur si simplu una de vis. Din nefericire, singurul regret pe care l-am avut a fost ca nu am putut sa fiu in primele randuri si a trebuit sa traiesc acest concert din inaltul tribunelor. Chiar si asa, tot ce pot sa spun este ca am avut parte de o organizare foarte buna, surprinzator de multi oameni in echipa de securitate care, cel putin in zona in care am stat eu, a fost extrem de bine instruita legat de ce trebuie si ce nu trebuie sa faca la un eveniment de asa calibru.

Cred ca am discutat prea mult despre aspecte neimportante, asa ca sa trecem direct la concert si la atmosfera. Cand am intrat pe stadion deja formatia AAAK era pe scena si canta. In fata scenei, spre surprinderea mea, deja se formase un grup compact de cam 500 de oameni care asteptau cu nerabdare sa se intunece si sa isi faca aparitia pe scena favoritii lor.

La scurt timp dupa ce mi-am gasit un loc in care sa stau, formatia AAAK isi incheiase recitalul si tot ce mi-a mai ramas a fost sa stau sa vad cum furnicarul de pe stadion se deplasa inspre standurile cu bere si sucuri.

A inceput si a doua trupa a serii, Grimus, o formatie aflata pe val care in aceasta vara a mai cantat in deschidere unor alte nume mari ce ne-au vizitat tara, precum Roxette si Placebo. Show-ul pe care l-au pregatit pentru acest evenient a fost gustat de public, acestia spre surprinderea mea chiar reactionand la toate nebuniile pe care Bogdan Mezofi (vocalist) le facea pe scena.

Incet s-a lasat intunericul, o luna plina a rasarit deasupra stadionului si in jurul orei 21:00 pe scena si-au facut aparitia nebunii de la Red Hot Chili Peppers, Anthony Kiedis, Michael "Flea" Balzary, Chad Smith si Josh Klinghoffer care din nefericire a avut piciorul in ghips datorita unei miscari "gresite" pe care a facut-o la un concert precedent, ca urmare Josh si-a petrecut intregul concert intr-un scaun chiar in buza scenei.

Spectacolul a fost unul de zile mari, in fata a peste 45.000 de platitori de bilete, baietii din Los Angeles au venit cu un setlist care a inculs cele mai bune piese de pe noul lor album, dar si piesele care au facut istorie. Senzatia de a auzi din inaltul tribunelor un intreg stadion cantand in cor piese precum Dani California, Under the Bridge, By the Way sau Give It Away a fost incredibila.

Astfel de concerte uriase, care iti dau furnicaturi pe sira spinarii doar uitandu-te la multime, te transpun intr-o alta lume pentru cateva ore si te fac sa treci peste anumite scapari, cum ar fi cateva probleme cu sonorizarea. Ce-i drept, la un astfel de nivel nu ar avea ce sa caute, dar sa speram ca a fost un episod singular si urmatoarele concerte de pe acest stadion vor sta mai bine la acest capitol. Se pare ca totusi sonorizarea a avut de suferit mai mult sau mai putin, in functie de pozitia pe care am ocupat-o in sala.

Basistul Flea, motorul trupei, a dansat incontinuu, facand parca un ritual ce aduce ploaia. El a umplut scena, el a fost stropul de energie ce a miscat multimea (atat prin manifestarile sale in ritmul muzicii, felul cum manuia chiatara bass, cat si prin cuvintele adresate), Anthony Kiedies fiind mult mai rezervat in toate privintele. A venit pe scena in maini, ne-a spus sa iubim muzica in toate formele ei, a fost sincer si din punctul nostru de vedere, cam singurul care a reusit intr-adevar sa transmita ceva. Noi ne asteptam la ceva mai multe feeling, mai ales ca s-a afirmat despre noi (cei din public) ca suntem extrem de multi si ei sunt incantati sa fie alaturi de noi.

Setlistul nu a multumit pe toata lumea, dar noi ne-am aratat incantati sa auzim o parte din hit-urile ce ne-au marcat acum multi ani. Am dansat, ne-am simtit bine si ne-am bucurat de un spectacol muzical unic. Punctam la capitolul de exceptie : locatia, publicul, organizarea.

Concluzionand, de placut ne-au placut mult ardeii, dar i-am fi vrut mai iuti.

Setlistul complet a fost acesta:
Monarchy of Roses