Cronica Riverside in club The Silver Church, 26 mai 2013

Autor: Ion-Valentin Ceausescu, 27 Mai 2013

Aflați pentru a doua oara în România, polonezii de la Riverside au demonstrat ce înseamnă să pui suflet în muzică și cum se poate electriza un club întreg timp de două ore. The Silver Church a fost locul de desfășurare al unuia dintre concertele memorabile ale acestui an și noi, cei prezenți, am putut fi martorii unui show ca la carte. Începând cu ora 21.30, Riverside a urcat pe scenă și a arătat cum se creează atmosfara după care orice iubitor de muzică rock/metal tânjește de fiecare dată când merge la un concert. Cei patru membri, Mariusz Duda - lead vocals, bass guitar, acoustic guitar, Piotr Grudzinski - guitars, Piotr Kozieradzki - drums și Michal Lapaj - keyboards, backing vocals, se înțeleg foarte bine pe scenă, fiecare este un profesionist pe instrumentul său și împreună formează una dintre trupele de progressive metal care a luat lumea întreagă prin surprindere și care, album cu album, și-a construit un sound special și o bază de fani stabilă. În acest moment sunt un nume la care orice iubitor de metal progresiv tresaltă când îl aude.

Riverside @ The Silver ChurchPorniți în turneul de promovare a celui mai nou album, Shrine of New Generation Slaves, turneu ce poartă numele New Generation Tour, cei de la Riverside au poposit cu o seară în urmă la Iași, spre a trece și prin București. Concertul de acum doi ani, din Kulturhaus, nu a fost un succes extrem la public, însă de data aceasta Silver Church a fost plin și oamenii i-au primit cum se cuvine. Chiar dacă clăparul a avut piciorul rupt, și-a făcut treaba mai bine decât am fi visat. De asemenea, sunetul a fost curat, profesionist, toate instrumentele și vocea s-au auzit perfect și ne-am putut bucura de basul lui Mariusz în toată splendoarea lui. Și cât de bine a putut suna! În general nu prea se aude basul la trupele de metal și foarte puține îl scot în evidență, dar cei de la Riverside demonstrează ce instrument extraordinar poate fi dacă este în mâinile cui trebuie.

Pe scena din The Silver Church am putut auzi piese de pe cele mai cunoscute albume ale trupei, cu accent evident pe cel mai nou, dar și o piesă de pe EP-ul Memories in My Head, anume piesa Living in the Past, una dintre cele mai bune piese ale lor și pe care am văzut oameni fericiți, dansând și cântând versurile împreună cu trupa. Au început în forță cu piesa New Generation Slave de pe Shrine of New Generation Slaves și publicul a reacționat pozitiv. În pauza dintre piese, solistul a scos o hârtie împăturită din buzunar și a citit câteva cuvinte în limba română: "Salut, noi suntem Riverside. Suntem fericiți să cântăm din nou în București. Sper că vă veți distra. Nu știu despre ce vorbesc. Mă simt ca un retardat. Urmează cântecul Feel like falling". A fost un moment foarte gustat de public și atmosfera a devenit și mai prietenoasă, oamenii s-au relaxat și a urmat unul dintre concertele pe care cu greu o să le uităm. Și nici n-am vrea.

Văzând că ne plac piesele lungi, Riverside a cântat una dintre piesele lor cele mai complexe, Escalator Shrine, spre marea noatră bucurie. Solistul a interacționat în continuare bine cu publicul și în timpul, mai axect, la jumătatea piesei Panic Room, am fost îndemnați să cântăm complicatul vers: "Aaaaa" și publicul s-a conformat. Pentru câteva momente am putut simți cu toții o legătură profundă între noi, genul de legătura ce se poate crea doar prin muzică.

Au revenit la două bisuri și au cântat încă trei piese. Păreau sincer impresionați de succesul pe care l-au avut și de primirea care le-a fost făcută de către publicul românesc. După concert au fost foarte prietenoși, au semnat autografe, au făcut poze cu cine a vrut să aibă o amintire și au discutat cu fanii. S-au comportat ca niște profesioniști talentați pe scenă și ca niște oameni de treabă în afara ei. Din punctul nostru de vedere, concertul Riverside din această seară a fost unul de povestit mai departe și de pus la loc ferit în mintea și sufletul fiecăruia dintre cei prezenți.